Tüv-godkjent Rotrex

Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.

Moderator: Styremedlemmer

Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3040
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Tüv-godkjent Rotrex

Post by Stalfa »

30,000dkk var ikke ille. Hvem kjøper Rimmen sin bil og importerer den til Norge?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Tüv-godkjent Rotrex

Post by Rudolf »

Stalfa wrote:30,000dkk var ikke ille. Hvem kjøper Rimmen sin bil og importerer den til Norge?
30K er nok for Rotrex kittet.
Jeg tror ikke bilen er til salgs.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Legendary
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 418
Joined: 26 Aug 2011, 10:31
Medlemsnummer: 978
Location: Kongsberg
Status: Offline

Re: Tüv-godkjent Rotrex

Post by Legendary »

Rudolf wrote:
Stalfa wrote:30,000dkk var ikke ille. Hvem kjøper Rimmen sin bil og importerer den til Norge?
30K er nok for Rotrex kittet.
Jeg tror ikke bilen er til salgs.

Erik
Bilen er i øvrigt sat til salg, da det er blevet tid til et nyt projekt, så interesserede kan skrive til jeppe@rimmen.dk
Prisen er nok betydelig høyere for hele bilen enn de 30 000,- for Rotrex-kittet da. :)


Jeg gav til sammenligning ~23 000,- NOK med alt inkludert (frakt & moms) fra statene.
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3040
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Tüv-godkjent Rotrex

Post by Stalfa »

Rudolf wrote:
Stalfa wrote:30,000dkk var ikke ille. Hvem kjøper Rimmen sin bil og importerer den til Norge?
30K er nok for Rotrex kittet.
Jeg tror ikke bilen er til salgs.
Du mener artikkelforfatter driver med feilinformasjon, eller kommenterer du på inneholdet i artikkelen uten å ha lest den?

Selvfølgelig var 30,000dkk for Rotrex kittet.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3040
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Tüv-godkjent Rotrex

Post by Stalfa »

Legendary wrote: Jeg gav til sammenligning ~23 000,- NOK med alt inkludert (frakt & moms) fra statene.
Du må nok regne omtrent det dobbelte for f.eks. TDR sitt kit som ser ut til å være det mest komplette du får tak i.

\\Stian
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Legendary
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 418
Joined: 26 Aug 2011, 10:31
Medlemsnummer: 978
Location: Kongsberg
Status: Offline

Re: Tüv-godkjent Rotrex

Post by Legendary »

Stalfa wrote:
Legendary wrote: Jeg gav til sammenligning ~23 000,- NOK med alt inkludert (frakt & moms) fra statene.
Du må nok regne omtrent det dobbelte for f.eks. TDR sitt kit som ser ut til å være det mest komplette du får tak i.

\\Stian
TDR sitt kit ser veldig bra ut, men det dobbelte er det ikke verdt. Kraftwerks sitt kit er jo også komplett, alt funker ut av boksen, men har et noe dårligere lagt opp intercooler-system. Liker også TDR sin Rotrex-festebrakett bedre. Skal visstnok være mulig å få kjøpt denne separat.
Må riktignok anskaffe standalone ECU og dertilhørende tuning for å få optimal effekt! :mrgreen:
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3040
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Tüv-godkjent Rotrex

Post by Stalfa »

Enig i at 50k for et kompressor-kit begynner å bli latterlig mye penger.

Men så inneholder TDR sitt kit en del mer en Kraftwerk sitt.

TDR- >

Code: Select all

Rotrex C30-84 blower with 80mm 4-rib pulley
Auto tensioner supercharger mounting system
TDR air to air front mount intercooler
TDR custom radiator air flow panels
Stainless steel intercooler piping
Custom silicone hoses including a cold air intake system with K&N filter
Custom fender mounted supercharger oil cooler setup 
Supercharger oil reservoir with hoses and fittings
TDR Insulated Header Heat Shield
TDR oil catch can system
TDR plug and play fuel and timing card engine management
TDR custom fuel injectors
Walbro 190lph fuel pump and strainer kit
NGK Spark plugs
TDR polished dual hood lift kit
En del ekstra som ikke kommer i Kraftwerk sitt kit -> eksos-varmeskjold, hood lift kit, IC.......

Kraftwerk har vel sluttet å prdusere sine kit for NA afaik. De er iallefall i backorder.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Legendary
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 418
Joined: 26 Aug 2011, 10:31
Medlemsnummer: 978
Location: Kongsberg
Status: Offline

Re: Tüv-godkjent Rotrex

Post by Legendary »

Det passerer faktisk 50 000,- med frakt og moms. Sjukt.
Header-varmeskjold finnes det jo delte meninger om. Lite poeng å montere det i kalde Norge. Hood lift kit koster jo skarve tusenlappen, og har jo ingen effekt annet enn at det er kjekt å ha. Liker allikevel all innsatsen TDR har lagt i kittet med detaljerte instruksjoner og løsninger, bare synd prisen er så latterlig høy.

"Back order" betyr jo bare at det er tomt på lageret, men at delene er bestilt og på vei til butikken.
Skulle jeg kjøpt på nytt, ville jeg sourcet alle ønskelige deler selv og satt sammen et eget kit. Litt mer jobb, men mye penger å spare. Det ligger jo faktisk fullstendige instruksjoner av hele installasjonsprosessen på nett.
User avatar
Bubba
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 604
Joined: 11 Sep 2013, 16:44
Medlemsnummer: 1107
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Tüv-godkjent Rotrex

Post by Bubba »

På dette forumet forteller Rimmen mer om bilen og prosessen for godkjenning i Danmark:

http://clubroadster.net/vb_forum/89-roa ... y-car.html
Bubba
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3040
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Tüv-godkjent Rotrex

Post by Stalfa »

Legendary wrote:Skulle jeg kjøpt på nytt, ville jeg sourcet alle ønskelige deler selv og satt sammen et eget kit. Litt mer jobb, men mye penger å spare.
Enig.
Og utgiftene blir spredd utover i tid. :p
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Bubba
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 604
Joined: 11 Sep 2013, 16:44
Medlemsnummer: 1107
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Tüv-godkjent Rotrex

Post by Bubba »

Stalfa wrote:
Rudolf wrote:
Stalfa wrote:30,000dkk var ikke ille. Hvem kjøper Rimmen sin bil og importerer den til Norge?
30K er nok for Rotrex kittet.
Jeg tror ikke bilen er til salgs.
Du mener artikkelforfatter driver med feilinformasjon, eller kommenterer du på inneholdet i artikkelen uten å ha lest den?

Selvfølgelig var 30,000dkk for Rotrex kittet.
Prisen er nok litt høyere for hele bilen ja. Her er annonsen:
http://www.motorsporten.dk/news.asp?aid ... Mazda+MX-5
Bubba
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3040
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Tüv-godkjent Rotrex

Post by Stalfa »

http://www.sps-motorsport.com/selger tuv-godkjente Rotrex kit.
For NA8 er c30-74 som selges. NA6 kommer vist med noe fra c15-serien.
Man må få det godkjent på bilen hos dem, men man kan f.eks. montere kittet selv her hjemme først.

Noen fortalte meg at man kunne bare glemme å møte hos dem for tuv godkjenning med coilovers som ikke var tuv godkjente.

Kittet skal de vist ha 6000€ for og kitt inkludert montering 8000€. I prisene på det kittet er det vist radiator og klutsj også.
Godkjenningen koster 500€
De bruker ME221 som motorstyring, så ikke noe jalla-piggy-back-hjemmelodding. :p
Kittet kommer med 170hk fra dem. Jeg _antar_ at de leverer med en restriktor for å klare det.

Man må selvfølgelig igjennom prosessen med staten for å få dette godkjent. Men papirflyterne der loggrer vanligvis villig om du har noe som er tuv godkjent.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Post Reply