2008 NC PRHT - "Dorthe"

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
David
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 106
Joined: 21 May 2019, 21:14
Medlemsnummer: 1633
Location: Porsgrunn, Telemark
Status: Offline

2008 NC PRHT - "Dorthe"

Post by David »

Hei folkens :D

Kommende søndag skal jeg hente hjem min første Mazda MX-5. Har derfor meldt meg inn i klubben og dessverre innsett at jeg er for sent ute til sommertur. Veldig trist, men jeg skal i alle fall melde på neste års! Bor på Slependen utenfor Oslo og er god kompis med Lars Johnsrud som kjører NA. Jeg er ikke allverdens som mekaniker så jeg visste jeg ville ha noe relativt nytt. NC skal det bli, en sort 2008-modell med lyst skinninteriør og hardtop. Den er helt original slik den står nå, bortsett fra at girkule og håndtak på håndbrekk som forrige eier har byttet ut og en litt jalla bluetoothaudio-boks.

Følgende skal gjøres, og jeg vil gjerne ha tips/innspill fra dere i klubben:

1. Siden jeg er 193 høy, må førersetet senkes umiddelbart. Gjør sikkert det samme med passasjersete også etterhvert. Denne er allerede i posten: https://www.jassperformance.com/shop/NC_Seat_Adapters

2. Blinklysene er gule *grøss*. Bytter disse i såkalt "smoked" med klare pærer etterhvert.

3. Den originale fm-radio/cd-spilleren føler jeg har gjort sitt. Skal bytte til en annen 2-DIN-spiller. Må da også bytte bracket, og lurer på denne: https://bilradiospes.no/produkter/bilst ... r/ct24mz08

4. Dekk/felg:
Bilen så noen kilometer med snø sin første vinter og har siden den gang stått innelåst i trygghet for Kong Vinter, noe jeg absolutt skal fortsette med. Derfor har jeg et sett vinterdekk+felg til salgs 195/55R16 på originale mazdafelger. Dekkene er fra 2008 (altså gamle) men ser splitter nye ut.