ND '16 2.0 - "Asta"

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
MX5Bølla
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 23 Feb 2016, 22:21
Location: Follo
Status: Offline

Re: 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by MX5Bølla »

Har tenkt tanken på en snill spacer, ser
Eibach har noen. Men litt usikker... Får se.

Noen modifikasjoner kan jeg kanskje spare til ETTER jeg har fått bilen også :P

Satt stor pris på bildene! Veldig bra :)
"Asta" 8)

ND 2016 MX-5 2.0 Sport / Soul Red / Recaro Alcantara interiør / Aero-Kit / Eibach Pro-Kit
Magnaflow Cat-Back Performance Exhaust
MX5Bølla
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 23 Feb 2016, 22:21
Location: Follo
Status: Offline

Re: 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by MX5Bølla »

Da var bilen i mine hender, hurra! :)

Gleden er litt delt, da jeg ganske fort etter å ha overtatt bilen oppdaget at det er en "flappelyd" som øker/minker ved gasspådrag og brems.
Med vindu nede så høres den veldig godt og er der relativt ofte, høres ut som det kommer fra høyre side..?
Usikker på om det kan være metall mot metall eller plast, kommer hvertfall en svidd lukt også innimellom. Har forsåvidt erfaring med lukt fra ny bil første dagen iom at alt er nytt og det er første gang det er ordentlig i bruk.

Forslag?

Blir vel tur til forhandler i morgen, ellers går jo nesten hele påsken... Grrr, ikke glad i ting som ikke virker som det skal!

Ellers er bilen veldig fin! Håper dette er noe easy-fix, lurer fælt på hva det kan være... :(
"Asta" 8)

ND 2016 MX-5 2.0 Sport / Soul Red / Recaro Alcantara interiør / Aero-Kit / Eibach Pro-Kit
Magnaflow Cat-Back Performance Exhaust
MX5Bølla
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 23 Feb 2016, 22:21
Location: Follo
Status: Offline

Re: 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by MX5Bølla »

image.jpeg
image.jpeg
"Asta" 8)

ND 2016 MX-5 2.0 Sport / Soul Red / Recaro Alcantara interiør / Aero-Kit / Eibach Pro-Kit
Magnaflow Cat-Back Performance Exhaust
MX5Bølla
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 23 Feb 2016, 22:21
Location: Follo
Status: Offline

Re: 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by MX5Bølla »

En annen litt skuffende ting som jeg ikke håper blir en trend, fikk på pen og forsiktig tur fra Moss til Kolbotn 2 stk. steinsprut i lakken!

Er lakken til Mazda dårlig, eller hadde jeg bare uflaks..?

Første gang jeg uoppfordret har fått med lakkstift i bilen, kan være et tegn.......
"Asta" 8)

ND 2016 MX-5 2.0 Sport / Soul Red / Recaro Alcantara interiør / Aero-Kit / Eibach Pro-Kit
Magnaflow Cat-Back Performance Exhaust
User avatar
JAKure
0 RPM
0 RPM
Posts: 33
Joined: 15 Jan 2016, 18:57
Medlemsnummer: 1376
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Re: 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by JAKure »

Flott bil og perfekt senket!
Kan nevne at min kone og jeg var ute en liten tur med vår bil i går, 5-6 mil, 3. prøvetur. Jeg oppdaget også plutselig en lyd etter noen kilometer. Jeg klarte ikke å fastslå hva det var, men kan nok minne om den du opplevde. Den varte noen kilometer, før den forsvant like plutselig som den kom. Virket ikke veldig skummel, så vi bestemte oss for å se det an og tenkte at det kan ha med innkjøring og gjøre. Det ble borte. Vår MX har også luktet litt - svidd. Da bilen er helt ny har jeg tenkt at det skyldes eksosanlegget som ikke bare er nytt, men helt ukjørt i og med at det ble byttet i butikken. Lukten ble også borte etter gårsdagens lille tur, mener jeg.
2016 MX-5 ND 2.0 Sport/Recaro, Soul Red
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by Anders »

Gratulerer med dagen og med overlevert ND! Hvordan synes du den er å kjøre?

Du gjør rett i å skaffe ny antenne, den originale er jo fantastisk høy, haha
MX5Bølla
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 23 Feb 2016, 22:21
Location: Follo
Status: Offline

Re: 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by MX5Bølla »

JAKure wrote:Flott bil og perfekt senket!
Kan nevne at min kone og jeg var ute en liten tur med vår bil i går, 5-6 mil, 3. prøvetur. Jeg oppdaget også plutselig en lyd etter noen kilometer. Jeg klarte ikke å fastslå hva det var, men kan nok minne om den du opplevde. Den varte noen kilometer, før den forsvant like plutselig som den kom. Virket ikke veldig skummel, så vi bestemte oss for å se det an og tenkte at det kan ha med innkjøring og gjøre. Det ble borte. Vår MX har også luktet litt - svidd. Da bilen er helt ny har jeg tenkt at det skyldes eksosanlegget som ikke bare er nytt, men helt ukjørt i og med at det ble byttet i butikken. Lukten ble også borte etter gårsdagens lille tur, mener jeg.
Takk skal du ha, JAKure!

Også fornøyd med senk, ville ikke hatt lavere - det blir bare trøbbel for min del.

Litt betryggende at du har opplevd noe av det samme. Forsvant like fort som den kom her også. Også tilbake igjen.
Men, denne lyden kunne nok høres godt av folk som evt. hadde gått forbi osv., tror du din var så høy..?
Var nede i garasjen nå, høyre sideskjørt er løsere enn det venstre, det vil jeg nok få fikset, men kanskje rart om det skal lage sånn lyd..?

Fått noen steinsprut enda du..?
Last edited by MX5Bølla on 22 Mar 2016, 23:59, edited 1 time in total.
"Asta" 8)

ND 2016 MX-5 2.0 Sport / Soul Red / Recaro Alcantara interiør / Aero-Kit / Eibach Pro-Kit
Magnaflow Cat-Back Performance Exhaust
MX5Bølla
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 23 Feb 2016, 22:21
Location: Follo
Status: Offline

Re: 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by MX5Bølla »

Anders981 wrote:Gratulerer med dagen og med overlevert ND! Hvordan synes du den er å kjøre?

Du gjør rett i å skaffe ny antenne, den originale er jo fantastisk høy, haha
Tusen takk!

Virker veldig fin å kjøre, mye lyd og stivt osv., men det er jo sånn det skal være :)

Turte ikke kjøre så langt fordi jeg er usikker på denne lyden...

Antenna er imponerende høy ja, såvidt den kommer med på bildene, haha :)
"Asta" 8)

ND 2016 MX-5 2.0 Sport / Soul Red / Recaro Alcantara interiør / Aero-Kit / Eibach Pro-Kit
Magnaflow Cat-Back Performance Exhaust
MX5Bølla
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 23 Feb 2016, 22:21
Location: Follo
Status: Offline

Re: 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by MX5Bølla »

Godt plassert i garasjen. Får en VW e-up til å se ut som en middels stor varebil, haha :P
image.jpeg
image.jpeg
"Asta" 8)

ND 2016 MX-5 2.0 Sport / Soul Red / Recaro Alcantara interiør / Aero-Kit / Eibach Pro-Kit
Magnaflow Cat-Back Performance Exhaust
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: ND 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by Anders »

Ja, det ble brått en stor UP!

Godt å se at du har plassert deg langt unna feltet til høyre :D
MX5Bølla
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 23 Feb 2016, 22:21
Location: Follo
Status: Offline

Re: ND 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by MX5Bølla »

Hehe, det er ikke tilfeldig...

Begge disse plassene er mine så greit å klemme bilene så nærme hverandre jeg kan :)
"Asta" 8)

ND 2016 MX-5 2.0 Sport / Soul Red / Recaro Alcantara interiør / Aero-Kit / Eibach Pro-Kit
Magnaflow Cat-Back Performance Exhaust
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: ND 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by Anders »

Jeg ville gjort akkurat det samme :)
User avatar
JAKure
0 RPM
0 RPM
Posts: 33
Joined: 15 Jan 2016, 18:57
Medlemsnummer: 1376
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Re: 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by JAKure »

MX5Bølla wrote:...Litt betryggende at du har opplevd noe av det samme. Forsvant like fort som den kom her også. Også tilbake igjen.
Men, denne lyden kunne nok høres godt av folk som evt. hadde gått forbi osv., tror du din var så høy..?
Var nede i garasjen nå, høyre sideskjørt er løsere enn det venstre, det vil jeg nok få fikset, men kanskje rart om det skal lage sånn lyd..?

Fått noen steinsprut enda du..?
Tja, kan absolutt være at andre utenfor kunne ha hørt denne lyden. Jeg skrudde ned lyden på radioen, trodde først det var derfra, men klarte som nevnt ikke å lokalisere lyden. Blir vel en tur eller 2 til i påsken, så sjekker igjen.
Ikke fått stensprut enda. Har holdt meg unna E6 og kjørt for det meste på småveier alene. Men stensprut får vi nok alle, bare spørsmål om når:-I
2016 MX-5 ND 2.0 Sport/Recaro, Soul Red
MX5Bølla
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 23 Feb 2016, 22:21
Location: Follo
Status: Offline

Re: ND 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by MX5Bølla »

Var hos forhandler en tur i går, de prøvekjørte først en liten tur alene uten at det kom noen lyd. Så tok mekaniker og jeg en tur sammen, da fikk vi frem lyden etter en tur på motorveien, kom da frem til at det høyst sannsynlig er lyd fra bremsene. Den har jo stått en 3-ukers tid så kan sikkert stemme det. Satse på at det bare er det!

Ellers ble det noen småveier hjem, både for kjøreopplevelsen sin skyld, og for å unngå flere steinsprut :)
"Asta" 8)

ND 2016 MX-5 2.0 Sport / Soul Red / Recaro Alcantara interiør / Aero-Kit / Eibach Pro-Kit
Magnaflow Cat-Back Performance Exhaust
MX5Bølla
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 23 Feb 2016, 22:21
Location: Follo
Status: Offline

Re: ND 2016 MX5 2.0 Sport - Soul Red / Recaro

Post by MX5Bølla »

image.jpeg
image.jpeg
"Asta" 8)

ND 2016 MX-5 2.0 Sport / Soul Red / Recaro Alcantara interiør / Aero-Kit / Eibach Pro-Kit
Magnaflow Cat-Back Performance Exhaust
Post Reply