LSDmotorsports - Tilbud

Kun firma kan lage nye tråder her, og det skal kun være MX-5 relatert!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1156
Joined: 28 Jul 2006, 02:00
Location: Aalesund
Status: Offline

Post by mrinzane »

Originalt NA mx-5\miata panser veier den nette sum av 7,71 kg\ 17lbs.

Så org. er lettere.

Men nå skal det sies at ENKELTE kjøper det av utseende messig grunner.
Last edited by mrinzane on 06 Sep 2008, 01:31, edited 1 time in total.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

det skal de få lov til, men dumt om folk tror de kjøper et panser som er halve vekta, når de ikke stemmer..

bling er jo litt kult og da. ;)
LSDmotorsports
0 RPM
0 RPM
Posts: 23
Joined: 01 Sep 2008, 19:49
Contact:
Status: Offline

Post by LSDmotorsports »

Da lærte jeg noe i dag.
Er vel noen her inne som kan si meg org. vekta på bakluke og hardtop og da?
Siden vi skaffer det og i carbon...
www.LSDmotorsports.com
vi levere av produkter : LSD,Hawk,AEM,ACT,Dragkits,Fullrace,tial,vibrant,koyo,Goldeneagle,Skunk2,edelbrock,NOS,ZEX,Tein,omni, JE,SRP,wiseco,Cp,Apexi,garrett,hondata,RC,greddy,HKS,invidiaosv
Kontakt: martin@lsdmotorsports.com
User avatar
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1156
Joined: 28 Jul 2006, 02:00
Location: Aalesund
Status: Offline

Post by mrinzane »

LSDmotorsports wrote:Da lærte jeg noe i dag.
Er vel noen her inne som kan si meg org. vekta på bakluke og hardtop og da?
Siden vi skaffer det og i carbon...
Bakluke: 14lbs\6,35kg

Hardtop: 50lbs eller ca 22,5 kg( litt usikkert)

Å vekta du har på hardtop er vel uten bakrute?
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

bakluka veier snaue 7kg.. skikkelig lettvekts bakluke veier ned mot 1kg

hardtop veier ca21 kg.. skikkelig lettvekts hardtop, med lexan rute, veier 5kg..


imellom de to så er det hauger av jalladeler som ser bling ut, men ikke letter en shit.. skal jeg bruke penger på cf hardtop, skal den veie ikkeno :D
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Nå er vel ikke CF deler på en cabriolet verdens beste kombinasjon med tanke på hva sola gjør med det materialet sin finish.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

tipper et cf panser på en cab, holder seg like bra/dårlig som et cf panser på en vanlig bil.
LSDmotorsports
0 RPM
0 RPM
Posts: 23
Joined: 01 Sep 2008, 19:49
Contact:
Status: Offline

Post by LSDmotorsports »

biXen wrote:Nå er vel ikke CF deler på en cabriolet verdens beste kombinasjon med tanke på hva sola gjør med det materialet sin finish.
De carbon delene vi skaffer er behandlet med klarlakk for å ikke miste glansen og beskytte mot solen.
www.LSDmotorsports.com
vi levere av produkter : LSD,Hawk,AEM,ACT,Dragkits,Fullrace,tial,vibrant,koyo,Goldeneagle,Skunk2,edelbrock,NOS,ZEX,Tein,omni, JE,SRP,wiseco,Cp,Apexi,garrett,hondata,RC,greddy,HKS,invidiaosv
Kontakt: martin@lsdmotorsports.com
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

LSDmotorsports wrote:
biXen wrote:Nå er vel ikke CF deler på en cabriolet verdens beste kombinasjon med tanke på hva sola gjør med det materialet sin finish.
De carbon delene vi skaffer er behandlet med klarlakk for å ikke miste glansen og beskytte mot solen.
Jeg har hatt cf panser med slik behandling, og det hjalp veldig lite.
HF kan kommentere om han vil ;)

Uansett hvor mye UV beskyttelse som er i klarlakken, så anbefaler alle produsentene at bilen ikke parkeres i direkte sollys over lengre tid etc.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
LSDmotorsports
0 RPM
0 RPM
Posts: 23
Joined: 01 Sep 2008, 19:49
Contact:
Status: Offline

Post by LSDmotorsports »

nope-mx3 wrote:
LSDmotorsports wrote:
biXen wrote:Nå er vel ikke CF deler på en cabriolet verdens beste kombinasjon med tanke på hva sola gjør med det materialet sin finish.
De carbon delene vi skaffer er behandlet med klarlakk for å ikke miste glansen og beskytte mot solen.
Jeg har hatt cf panser med slik behandling, og det hjalp veldig lite.
HF kan kommentere om han vil ;)

Uansett hvor mye UV beskyttelse som er i klarlakken, så anbefaler alle produsentene at bilen ikke parkeres i direkte sollys over lengre tid etc.

-n
Det gjelder vel all lakk :wink:
Om det er CF med klar lakk eller ikke...
Har både CF vinge og panser selv og har ikke merket noe falming ennå...
www.LSDmotorsports.com
vi levere av produkter : LSD,Hawk,AEM,ACT,Dragkits,Fullrace,tial,vibrant,koyo,Goldeneagle,Skunk2,edelbrock,NOS,ZEX,Tein,omni, JE,SRP,wiseco,Cp,Apexi,garrett,hondata,RC,greddy,HKS,invidiaosv
Kontakt: martin@lsdmotorsports.com
User avatar
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1156
Joined: 28 Jul 2006, 02:00
Location: Aalesund
Status: Offline

Post by mrinzane »

Fuck i bøya, lakk falmer jo samma f***.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
User avatar
Steinar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1160
Joined: 23 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 560
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Steinar »

Unnskyld meg, men man trenger vel ikke å bli ufin selv om man har en annen mening.

Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

HF-mx5T wrote:tipper et cf panser på en cab, holder seg like bra/dårlig som et cf panser på en vanlig bil.
En gjennomsnitts cab blir vel dratt ut i sola litt ekstra i forhold til en vanlig bil som man bare kjører fra a til b med, men uansett. Poenget er vel at CF deler som dette er mest smaksak og ikke vekt og performance.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

er ihvertfall en smakssak mer enn performance når delene er tyngre enn stock...
Post Reply