Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Kun firma kan lage nye tråder her, og det skal kun være MX-5 relatert!

Moderator: Styremedlemmer

Realcar
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 102
Joined: 19 Jan 2010, 23:55
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by Realcar »

petterbw wrote:
Realcar wrote: Jeg stemmer for at du burde spart deg for slike useriøse utspill i vår annonse post.

jeg var nå faktisk 100% seriøs. men var ikke stygt ment. prisforskjell vil det jo alltid være på ebay og norske butikker. spesiellt nå som dollaren er billig. var kun ment som referanse. syntes ikke 2400 er en ille pris på noen måte, med tanke på at det er jo det en ender opp med å betale hvis en legger på MVA på ebay prisen.

beklager hvis du ble fornærmet av komentaren min, men jeg trodde et forum var til for at folk kunne komme med sine meninger og innspill.
Skjønner den. Men da går det ann å for eksempel lage en egen post om Car cam under "småprat" eller lignende forum. :D
RealCar Scandinavia AS
Haavard Martinsensvei 17 | 0978 OSLO | NORGE
Tel: 22 10 43 51 | Fax: 22 21 05 46
E-mail: info@realcar.no | Web: www.realcar.no
Realcar
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 102
Joined: 19 Jan 2010, 23:55
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by Realcar »

Harald wrote:ok, var ikke klar over at de hadde tenkt å fortsette med vanlige gopro , når hd versjonen er så dramatisk forbedret i lyd og bilde. og den gamle hadde mange svakheter(ja, jeg har ett selv).
Har ikke fått testet HD modellen enda, men kommer til å bestille den og legge den ut på nettsiden i løpet av kort tid.
RealCar Scandinavia AS
Haavard Martinsensvei 17 | 0978 OSLO | NORGE
Tel: 22 10 43 51 | Fax: 22 21 05 46
E-mail: info@realcar.no | Web: www.realcar.no
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by Kolbotn »

Posten om HD Cam'et eksisterer alt, her:
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=1&t=12374
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by EspenAndre »

Realcar wrote: Du står vel sikkert i kassa på meny og forteller alle kundene at maten er billigere på Rema 1000. :D
Godt sagt, er desverre ikke et enestående tilfelle dette, skjer med private annonser også..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by nope-mx5 »

Realcar wrote: Du står vel sikkert i kassa på meny og forteller alle kundene at maten er billigere på Rema 1000. :D
Det var en rimelig flåsete kommentar synes jeg.
Jeg har forsåvidt vært rimelig seriøs i denne tråden føler jeg.

Er rimelig stor forskjell å spare en krone eller to på en liter melk, kontra å spare 1/3 av prisen på en tidligere modell av et kamera til 2400, som blir fremstilt som ny modell.

Jeg har også solgt ting her inne, som folk har kommet med pris andre plasser, som da var rimeligere en det jeg prøvde å få.
Sier ikke noe på at folk gjør det jeg.

Og igjen, hele opplegget her inne med forhandlerannonser hvor forhandlere får annonsere gratis uten å overhode gi noe igjen til klubben, har jeg ikke sansen for.
Alle andre forum som har forhandlerdel får betalt/sponsing mot at forhandlerne får presentere seg og sine produkter.
Gir også et mer seriøst inntrykk av firmaer som faktisk støtter klubben når de tjener penger på medlemmene...
Men det er nå min mening. (og jeg kommer uansett alltid til å tipse folk om produkter og priser, når det er såpass store forskjeller ute og går. Er uansett opp til de hva de vil gjøre).

-n
Last edited by nope-mx5 on 30 Mar 2010, 22:51, edited 5 times in total.
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by nope-mx5 »

EspenAndre wrote:
Realcar wrote: Du står vel sikkert i kassa på meny og forteller alle kundene at maten er billigere på Rema 1000. :D
Godt sagt, er desverre ikke et enestående tilfelle dette, skjer med private annonser også..
Så du synes det er en god ting at folk kjøper en tidligere modell i troen at det er nyeste modell?
Er jo igrunn det som står i første posten.

Jeg synes ikke det er riktig måte å selge produkter på :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by EspenAndre »

Det er tross alt tilbakevist at dette er en utgående modell..

og det er jo faktisk kjøpers eget ansvar å sjekke priser, og det bør gå an å lage en tråd en annen plass om dette produktet.
For selv for de som ønsker å kjøpe fra en norsk butikk, med de fordeler det har, kan det virke prevantivt når folk kommer med diverse kommentarer.

DVS: de som ikke handler på eBay osv. får ikke kjøpt det de ønsker i det hele tatt..
og de firmaene som ønsker å gi norske forbrukere et alternativ klarer ikke å drive i lengden.
(satt på spissen)

Om det skulle være snakk om svindel eller noe sånt, bør man seff. gi beskjed,
men blir litt voldsomt når prisen er normal når noe fortjeneste, frakt og mva er regnet med.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by Stehu »

er ikke mye som går til fortjenese i det hele egentlig... De som jobber der skal ha lønn de også ;)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Realcar
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 102
Joined: 19 Jan 2010, 23:55
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by Realcar »

nope-mx5 wrote:
EspenAndre wrote:
Realcar wrote: Du står vel sikkert i kassa på meny og forteller alle kundene at maten er billigere på Rema 1000. :D
Godt sagt, er desverre ikke et enestående tilfelle dette, skjer med private annonser også..
Så du synes det er en god ting at folk kjøper en tidligere modell i troen at det er nyeste modell?
Er jo igrunn det som står i første posten.

Jeg synes ikke det er riktig måte å selge produkter på :)

-n
Det er vi helt enige med deg i. Var ment som "Nyhet hos Realcar"... Altså at vi nå har begynt å selge slike type produkter.
RealCar Scandinavia AS
Haavard Martinsensvei 17 | 0978 OSLO | NORGE
Tel: 22 10 43 51 | Fax: 22 21 05 46
E-mail: info@realcar.no | Web: www.realcar.no
Realcar
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 102
Joined: 19 Jan 2010, 23:55
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by Realcar »

nope-mx5 wrote: Og igjen, hele opplegget her inne med forhandlerannonser hvor forhandlere får annonsere gratis uten å overhode gi noe igjen til klubben, har jeg ikke sansen for.
Alle andre forum som har forhandlerdel får betalt/sponsing mot at forhandlerne får presentere seg og sine produkter.
Gir også et mer seriøst inntrykk av firmaer som faktisk støtter klubben når de tjener penger på medlemmene...
Men det er nå min mening. (og jeg kommer uansett alltid til å tipse folk om produkter og priser, når det er såpass store forskjeller ute og går. Er uansett opp til de hva de vil gjøre).

-n
Det her er jo bare tull. Vi er medlem av de fleste norske bilforum, og får annonsere gratis. Så lenge forumet tilbyr denne tjenesten, bør den jo tas seriøst. På samme måte som at dere forventer at vi er seriøse annonsører.

Det eneste som kommer ut av det her er at vi, og kanskje flere firmaer dropper å annonsere tilbud på MX5 forumet. Vi har lagt ut noen sykt gode tilbud på samtlige forum tidligere i dag, men droppet MX5 forumet fordi salgs postene blir useriøse. Det er jo synd for de andre medlemmene.
RealCar Scandinavia AS
Haavard Martinsensvei 17 | 0978 OSLO | NORGE
Tel: 22 10 43 51 | Fax: 22 21 05 46
E-mail: info@realcar.no | Web: www.realcar.no
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by biXen »

nope-mx5 wrote: Så du synes det er en god ting at folk kjøper en tidligere modell i troen at det er nyeste modell?
Er jo igrunn det som står i første posten.

Jeg synes ikke det er riktig måte å selge produkter på :)

-n
Jeg personlig DRITER i hva folk kjøper hvis de ikke gjør research selv. Alle vet at selgere prøver å selge. Hva blir det neste, skal vi tro på selgeren på Elkjøp, eller "kundeassistenten" i banken? Jeg sier ikke at denne selger eller alle lyver, men folk er ansvarlige for å finne ut hva som er god deal selv.

Det er ikke min business å blande meg opp i hva selgeren vil si her, uavhengig om de må betale for å annonsere eller ikke. Reglene for vårt forum er at ingen andre skal gjøre det heller. Hvis du vil lage en tråd om HD kamera på Ebay så får du gjøre det. Vi er mange som bruker Ebay, men mange er heller ikke klar over hvilke rettigheter de mister der, det er ingen tråder som sier noe om det. Jeg jobber forøvrig med noen nettbutikker og vet hvor mye arbeid og kostnad som ligger bak seriøse forsøk, det gagner oss mer å hjelpe dem enn å ødelegge for dem for å få størst mulig tilbud av deler.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by Harald »

jeg driter i hva folk bruker penga sine på. min mening var bare å kommentere det at man lett kunne tolke det som at dette var den nye modellen.. noe det ikke var.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Realcar
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 102
Joined: 19 Jan 2010, 23:55
Status: Offline

Re: Nyhet. videokamera for bruk på bane.

Post by Realcar »

Harald wrote:jeg driter i hva folk bruker penga sine på. min mening var bare å kommentere det at man lett kunne tolke det som at dette var den nye modellen.. noe det ikke var.
Misforstå oss rett. Vi setter stor pris på at dere sier ifra hvis vi feil informerer eller formulerer oss feil. Det er helt korrekt som Harald sier, dette er ikke en ny modell, men produktet er nytt hos oss.
RealCar Scandinavia AS
Haavard Martinsensvei 17 | 0978 OSLO | NORGE
Tel: 22 10 43 51 | Fax: 22 21 05 46
E-mail: info@realcar.no | Web: www.realcar.no
Post Reply