Bremser forsvinner

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Bremser forsvinner

Post by siemens »

Hei, jeg kjører en grand vitara som vinterbil, i går måtte jeg bruke den ettersom mx5 ikke har hengerfeste ;)
Jeg hadde vært og handlet å kjørte frem til krysset, da jeg skulle stoppe for en rekke med biler forsvant bremsepedalen helt i bunn med veldig dårlig motstand. Slapp pedalen og trykket den inn på nytt med normale bremser :shock: dette har skjedd før også, det går lenge mellom hver gang dette forekommer. Men jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer, bremseveska forsvinner ikke heller!!! Noen som har tips?? Syntes dette er skummelt å kjøre med.... Tenk om.... Osv
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
User avatar
Fabiz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 06 Jan 2013, 18:41
Medlemsnummer: 1060
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Bremser forsvinner

Post by Fabiz »

Høres ut som god, gammeldags luft. Er det lenge siden bremsevæskeskift?

Du kan jo også kontrollere bremsekraftforsterkeren:

- Trykk på bremsepedalen til den er hard med tenningen av. Gjerne fem-seks ganger.
- Hold trykk på pedalen mens du starter bilen. Synker pedalen inn er br. kraftforsterkeren i orden.

Fabian
Tlf. 41 42 64 20
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Bremser forsvinner

Post by siemens »

Det er ikke bremsekraftforsterkeren, den blir sjekket titt og ofte, bremseveske bytte kunne nok vært på tide :)
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
Post Reply