Rustsveising

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
twilighter
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 620
Joined: 04 Mar 2011, 16:42
Medlemsnummer: 913
Location: Sunndal
Status: Offline

Rustsveising

Post by twilighter »

Hei

Kjøpte for litt siden ein toyota previa

Har funnet meir og meir rust etter kvart som jeg har undersøkt bilen og lurte på hvilken rust som gjør bilen underkjent på eu kontroll

Har til nå funnet rust i kanalene. Og i bakre del av hjulbuene bak. I innervegg over ein hjulbue(idiotpatent for bensin påfylling) og noen andre småting

Og er det noen i midtnorge som kan sveise privat da jeg tviler på jeg har råd til og fikse det som må fikses /bør fikses på verksted til 1000kr timen

Reidar
Twilighter aka Reidar
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
Nasa
0 RPM
0 RPM
Posts: 30
Joined: 22 Feb 2013, 22:32
Medlemsnummer: 1069
Location: Elverum
Status: Offline

Re: Rustsveising

Post by Nasa »

Hei

for å svare(ufaglært) på hva slags rust som underkjenner bilen: Det mener jeg er rust som er i bærende konstruksjoner. Slik som bærende kanaler i ytterkanaler og kanaler under bilen. Om det er rusthull på døra de på "20 cm" så er ikke dette underkjennelses grunn. I tillegg skal alle funksjoner som bilen orginalt blir levert med være i orden. Dette var svaret jeg fikk av NAF da jeg var der med bilen min ifjor og sjekka den.

Håper du finner noen som kan sveise for deg!

Kjetil
Miata 91 mod NA 1.6 liter
Post Reply