Terminliste Midt-Norge 2012

Forum for Midtnorge saker

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
webizz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 886
Joined: 24 Feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 45
Location: Trondheim
Status: Offline

Terminliste Midt-Norge 2012

Post by webizz »

Her en oversikt over hvilke planer om arrangementer og turer vi i Midt-Norge-avdelingen planlegger i år.

Hvert enkelt punkt vil bli til en egen tråd når tiden nærmer seg, men vi synes dette er en grei ting å legge ut - hvis det tilfeldigvis skulle være noen som synes at noe av det vi skal gjøre virker spennende - så er det bare å melde seg på!

”Vanlige” møter – første torsdag i hver måned, så lenge dette ikke kolliderer med noen av de andre planlagte arrangementer. Første møte blir 12 januar – vi møtes på Sandmoen, så
planlegger vi neste møte da.

- Italiensk aften i februar, på ristorantino italiano, og går ut på byen etterpå. Dette blir på lørdag 11 februar. Denne er gjennomført - ble en suksess, som vanlig, og neste år er det 10 års jubileum!

- Sesongåpning i april, lørdag 21 april – kjører opp i Hommelvika, og kjører til Selbusjøen Hotell.

- Wax & Shine – på Biltema, torsdag 10 mai.

- Vårmønstring Sportsvognklubben ,sikkert en lørdag før 17 mai, på Solsiden

- Autoslalom – planlegges i løpet av vinteren. Mer informasjon i egen tråd

- Besøk fra Sundsvall, en av de første helgene i juni. De skal kjøre rundt litt i Norge først, så møter vi dem i Molde på fredag ettermiddag/kveld, og finner på noe sammen dem på fredag,
før vi kjører sammen dem til Trondheim på lørdag, og gjør noe sammen på lørdag kveld, grillfest, kanskje? Før vi følger dem mot Sverige, via Riasen på søndag.

- Lørdag 2 juni - "Tiger meet" på Ørland flystasjon, vi har medlemmer som jobber der, så vi skal GARANTERT dit den dagen.

- Sommerturen 2012 – Det finnes info om denne turen i en egen, eller flere, tråder på forumet..

- Aktuelle turmål: Forbordfjellet, Hegra Festning, Orkanger - evt andre steder i Nord-Trøndelag også, i samarbeid med entusiastiske medlemmer der, som har kreative forslag til kjøreruter i nord-delen av midt-delen.... :-)

- Tur til Frøya – lørdag 25 august eller søndag 26 august?

- EU-tur – lørdag 8 september.

- I tillegg kommer eventuelle gode ideer og improviserte turer som kommer sånn plutselig - disse vil det bli sendt ut sms om, til dere som står på lista over aktive medlemmer i Midt-Norge. (Hvis du er medlem i Midt-Norge, og ikke er med på denne listen - send meg en PM, så legger jeg deg til på listen.)

Som skrevet tidligere - Det vil komme egne tråder med informasjon og evt påmelding til disse arrangementene, etterhvert som de dukker opp - så bare følg med!

DA får vi bare håpe at det hvite stoffet som har dekt bakken i en stund nå, forsvinner - og at den kalde trekken i lufta tar seg en tur - sånn at livet snart kan kytes med taket nede, og turtelleren langt oppe...
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) :-)
X - 91' Red Miata
User avatar
Steinar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1160
Joined: 23 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 560
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Terminliste Midt-Norge 2012

Post by Steinar »

Litt utfyllende opplysning:
Vårmønstring Sportsvognklubben: Lørdag 12. mai.
I tillegg: Lørdag 5. mai kl. 09:00 har Sportsvognklubben utemøte: Kjøretur til Motorama Fosen. (Bjugn.)

Turmål: Stemmer for Forborfjellet. Fantastisk utsikt i godvær.

Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
olelangfeldt
500 RPM
500 RPM
Posts: 69
Joined: 11 Mar 2011, 23:30
Medlemsnummer: 905
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Terminliste Midt-Norge 2012

Post by olelangfeldt »

Ang lørdag 12
Er det mange som skal stille
ser fra sidene til Sportsvognsklubben at det er
Lørdag 12. mai
Kl. 12:00 Vårmønstring
Utstilling på Solsiden med kjøretur etterpå
Er vi påmeldt, Er det bare å stille????
Miata 96 1,8 SU rød
Morris Minor 1959 Svart
Mitsubisi ASX 1.6 bensin
T@B 2009
X Forester 2005 XT
X Ford Zephyr 1959
User avatar
webizz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 886
Joined: 24 Feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 45
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Terminliste Midt-Norge 2012

Post by webizz »

olelangfeldt wrote:Ang lørdag 12
Er det mange som skal stille
ser fra sidene til Sportsvognsklubben at det er
Lørdag 12. mai
Kl. 12:00 Vårmønstring
Utstilling på Solsiden med kjøretur etterpå
Er vi påmeldt, Er det bare å stille????
Vi er vel ikke offisielt påmeldt - så for dem som har mulighet er det bare å stille - kanskje vi kan snakkast på torsdag om vi skal være med flere?
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) :-)
X - 91' Red Miata
olelangfeldt
500 RPM
500 RPM
Posts: 69
Joined: 11 Mar 2011, 23:30
Medlemsnummer: 905
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Terminliste Midt-Norge 2012

Post by olelangfeldt »

Hie Hadde gletet meg til EU turen i år. Men vi er desverre på Hell Blues festival. Kanskje flere er der?
Miata 96 1,8 SU rød
Morris Minor 1959 Svart
Mitsubisi ASX 1.6 bensin
T@B 2009
X Forester 2005 XT
X Ford Zephyr 1959
User avatar
webizz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 886
Joined: 24 Feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 45
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Terminliste Midt-Norge 2012

Post by webizz »

olelangfeldt wrote:Hie Hadde gletet meg til EU turen i år. Men vi er desverre på Hell Blues festival. Kanskje flere er der?
Kan se ut til at EU-turen blir flyttet, jeg/vi er også på Hell Blues festival den helgen....

Kommer info!
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) :-)
X - 91' Red Miata
User avatar
Steinar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1160
Joined: 23 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 560
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Terminliste Midt-Norge 2012

Post by Steinar »

Helt greit at EU turen blir flyttet.
Har "frekventert" Sverige 3 ganger i sommer med MX5'en.
Lagret med EU "ting og tang" er ennå ikke tomt.

Steinar
(Harrytrønder)
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
User avatar
Atenza
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 07 Apr 2011, 11:24
Status: Offline

Re: Terminliste Midt-Norge 2012

Post by Atenza »

Flytt gjerne, jobber den dagen.

Atenza
(mangler både bil og booze for tida)
2011 Mazda MX-5 Special Edition - Dolphin grey
User avatar
webizz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 886
Joined: 24 Feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 45
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Terminliste Midt-Norge 2012

Post by webizz »

Atenza wrote:Flytt gjerne, jobber den dagen.

Atenza
(mangler både bil og booze for tida)
Vi tenkte å kjøre om Verdal, og "den veien" til Åre - har du noen kreative veiforslag enten på vei dit eller tilbake?

Vi må starte tidlig, for å rekke polet i Åre, tenker jeg - burde vel holde å starte fra Trondheim ca 09.00?
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) :-)
X - 91' Red Miata
User avatar
Atenza
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 07 Apr 2011, 11:24
Status: Offline

Re: Terminliste Midt-Norge 2012

Post by Atenza »

Oi, nå spør du vanskelig! ;) Fins jo et utall småveger som er kule å kjøre. Jeg har en jobb som sender meg langs en del slike, og jeg veit ikke hvor mange ganger jeg har villet trylle firma-Octavia'n om til privat-MX-en ;) ...

Moholt-Verdal-Åre er omlag 200 km langs E6 og Rv 72, 2t 50min sier Google. Så er det alle mulighetene for avstikkere og omveger, da. Kan sette opp et forslag, men hvor mye sikksakk og avvik fra "strakast vein" vil dere kjøre? ;)

Er følgende rute for ekstrem eller for feig?
Ronglan-Skogn-Levangernesset-Frol-Verdal-Forbregd-Stiklestad-Vuku
http://goo.gl/maps/7r54t (bare 35 km omveg)
Fra Moholt, inkludert denne omvegen, til Åre blir det da ca 220 km, 3t 35 min å kjøre: http://goo.gl/maps/feM2N
I tillegg kommer alle småveiene dere velger mellom Trondheim og Ronglan 8) ...

Det går an å utvide via Hegra-Langstein-Frosta-Tautra-Ekne-Markabygda-andre sida av Kallsjöen etc ... Det er egentlig bare klokka som setter begrensningene ;) ...

Atenza.
Last edited by Atenza on 28 Aug 2012, 15:26, edited 1 time in total.
2011 Mazda MX-5 Special Edition - Dolphin grey
User avatar
webizz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 886
Joined: 24 Feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 45
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Terminliste Midt-Norge 2012

Post by webizz »

Atenza wrote:Oi, nå spør du vanskelig! ;) Fins jo et utall småveger som er kule å kjøre. Jeg har en jobb som sender meg langs en del slike, og jeg veit ikke hvor mange ganger jeg har villet trylle firma-Octavia'n om til privat-MX-en ;) ...

Trondheim-Verdal-Åre er omlag 222 km langs E6 og Rv 72, 4 timer sier Google. Så er det alle mulighetene for avstikkere og omveger, da. Kan sette opp et forslag, men hvor mye sikksakk og avvik fra "strakast vein" vil dere kjøre? ;)

Er følgende rute for ekstrem eller for feig?
Ronglan-Skogn-Levangernesset-Frol-Verdal-Forbregd-Stiklestad-Vuku
http://goo.gl/maps/7r54t (60 km asfalt, 1t 27min, bare 35 km omveg, men tar visstnok ca 1t lenger)

Det går an å kjøre utvide via Hegra-Langstein-Frosta-Tautra-Ekne-Markabygda etc ... Det er egentlig bare klokka som setter begrensningene ;) ...

Atenza.
Der så det ut til å være en del morsomme forslag - hva om vi tar det som alternative ruter tilbake? For da skulle jo alle ha fått fylt opp bagasjerommet, og være klar for å kjøre litt.....
Får ta det med som et alternativ når tråden om turen blir laget, forholdsvis snart...
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) :-)
X - 91' Red Miata
User avatar
Atenza
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 07 Apr 2011, 11:24
Status: Offline

Re: Terminliste Midt-Norge 2012

Post by Atenza »

Vel, iallfall mellom Vuku og Inndal bør folk kjøre den veien, opp bakkene og svingene ;) ...

Atenza.
P.S. Jeg redigerte innlegget mitt mens du svarte. Ble noe krøll med tidsforbruk på førsteutkastet ...
2011 Mazda MX-5 Special Edition - Dolphin grey
Post Reply